Αρχή

Το γκράφικ ντιζάιν είναι 80% γράμματα

Δυο νέοι δημιουργοί, ο Ελληνας Κώστας Βλαχάκης και ο Ολλανδός Joshua Olsthoorn, κάνουν ένα ταξίδι επιστροφής στις «ρίζες», βάζοντας σε πρώτο πλάνο
την τυπογραφία και υπογραμμίζοντας το νοηματικό  αλλά και ιστορικό φορτίο των γραμμάτων.

Mπαίνοντας στο γραφείο των «Typical», στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Περικλέους, καταλαβαίνεις αμέσως ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά. Αν, όμως, ακολουθήσουμε τη συμβουλή του Πολ Άρντεν, συγγραφέα και επί πολλά χρόνια στελέχους της διαφήμισης, «ό,τι κι αν σκέφτεσαι, σκέψου το αντίθετο», τότε μάλλον όλα πηγαίνουν καλά σ’ αυτό το 3×2 δωματιάκι, όπου μετά βίας χωράνε ένα τραπέζι με δύο υπολογιστές, δυο καρέκλες και μια μικρή βιβλιοθήκη με αγαπημένα βιβλία για την οπτική επικοινωνία και την τυπογραφία, των Κώστα Βλαχάκη και Joshua Olsthoorn

 

Μου αρέσουν ο Πικιώνης, ο Δοξιάδης, με εμπνέουν πολλά κτήρια, που αν και εγκαταλειμμένα κουβαλάνε απίστευτο συμβολικό φορτίο και μεγάλη Ιστορία. Αυτό που σκέφτομαι συχνά είναι ότι θα ήθελα πάρα πολύ να οργανώσω από την αρχή ένα κτίριο που στεγάζει δημόσια υπηρεσία. Joshua Olsthoorn

 

.
Οι δυο τους είναι η «Typical», που ξεκίνησε το 2013, όταν αποφάσισαν ότι καλά ήταν τα χρόνια που δούλεψαν σε διάφορα δημιουργικά γραφεία, αλλά είχε έρθει ο καιρός να ακολουθήσουν έναν πιο μοναχικό και αρκετά διαφορετικό δρόμο. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι ο στόχος τους είναι η οργάνωση και σχηματοποίηση της πληροφορίας, η τοποθέτηση του τυπογραφικού σχεδιασμού σε πρώτο πλάνο, η ανάδειξη της σημασίας της τυπογραφίας, των γραμμάτων, των συμβόλων. Με λίγα λόγια, η επιστροφή στις ρίζες, σε ένα θεμελιώδες τελετουργικό.
Μπορεί λοιπόν από την εθνικότητα να μην μπορείς να ξεφύγεις εύκολα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένας Ολλανδός και ένας Ελληνας, δεν μπορούν να μοιραστούν το ίδιο βλέμμα και την ίδια φιλοσοφία για τη δουλειά.
Γεννήθηκαν και οι δύο το 1981. Ο Κώστας Βλαχάκης μεγάλωσε και σπούδασε στην Ελλάδα, ο Joshua Olsthoorn στην Ολλανδία, και αφού δούλεψε στο Παρίσι και την Ελβετία, κατέληξε στην Ελλάδα για τον πιο συνηθισμένο λόγο: Mια γυναίκα.

Περισσότερα στο νέο τευχος του gr design που κυκλοφορεί