Αρχή

Ο Πάρις Μέξης στο gr design

mexis

Εικόνα ή ουσία; Ή εικόνα με ουσία;
Ουσία. Η εικόνα είναι το μέσο για το μήνυμα. Αν δεν έχεις κάτι να πεις με την εικόνα ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο, το μέσο αναλώνεται τη στιγμή που το προσλαμβάνεις χωρίς να σου αφήνει τίποτα.

Στις μέρες μας ισχύει ακόμα περισσότερο το «μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις»;
Στις μέρες μας και στο διηνεκές, μια εικόνα «μπορεί» να ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις ή με εκατομμύρια ή με τίποτα απολύτως. Η επικοινωνία της εικόνας εξαρτάται από το μήνυμα, δηλαδή την πρόθεση χρήσης, τα χαρακτηριστικά της, δηλαδή την εκτέλεση και τελικά και καταλυτικά τις προσλαμβάνουσες του θεατή της. Επίσης, σε πολύ πρακτικό επίπεδο παρουσιάζεται στις μέρες μας μια πολύ ενδιαφέρουσα ροπή προς τον ήχο. Μάλιστα έχουμε το φαινόμενο να παράγονται οι εικόνες μέσα από τον ήχο και την επεξεργασία του, δευτερευόντως.

Είστε και καθηγητής. Τι σημαίνει για σας καλός καθηγητής σε οποιαδήποτε ειδικότητα;
Καταρχήν παίρνω ως δεδομένα ότι ο καθηγητής έχει κάτι να μάθει στους μαθητές του, έχει τη διάθεση να τους το μάθει και τουλάχιστον μία μέθοδο για να το πράξει. Από εκεί και πέρα καλό καθηγητή θεωρώ αυτόν που μπορεί να οπλίσει τα παιδιά με αυτοπεποίθηση, που τη θεωρώ βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη ενός νέου ανθρώπου, και να ερεθίσει τη φαντασία τους, τη δυνατότητά τους, δηλαδή να προσεγγίζουν αυτό που δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί.

Ποιος είναι ο ιδανικός μαθητής για εσάς;
Ο πολυσχιδής. Αυτός που δεν αυτοπεριορίζεται στον «κλάδο» ή ακόμη χειρότερα στο «μελλοντικό του επάγγελμα». Αυτός που έχει έναν δικό του «κόσμο» και που συνέχεια τον αναπτύσσει προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο «γραφίστας» που παρακολουθεί μπαλέτο, «Φυσικός» που κάνει σκέιτμπορντ, ο «ηθοποιός» που διαβάζει (και καταλαβαίνει) τις οικονομικές εφημερίδες.

Περισσότερα στο νέο τεύχος grdesign #10