Mπίρα Ηumble
Το project αφορά τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός νέου brand και αποτελεί τη διπλωματική εργασία μου στον ΑΚΤΟ για το έτος 2015-16, με καθηγητή τον κ. Αρτέμη Ρούσσο. Είναι η εταιρική ταυτότητα ενός παλιού, μικρού ζυθοποιείου στη Δανία και συγκεκριμένα στην Κοπεγχάγη.
Ο λόγος που επέλεξα τη Δανία είναι η μακροχρόνια παράδοση που έχει στη ζυθοποιία. Σήμερα, όμως, μία ανταγωνιστική εταιρεία, έχει συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια το 85% της εγχώριας αγοράς. Ετσι, θεώρησα ενδιαφέρον το case μιας ζυθοποιίας με μικρή αλλά premium παραγωγή, που θα μπορούσε να διεκδικήσει ένα μερίδιο της αγοράς, απευθυνόμενη στους λάτρεις της καλής μπίρας. Για την πραγματοποίηση της εργασίας, χρησιμοποίησα ελληνική αλλά και ξενόγλωσση βιβλιογραφία, τόσο από τη βιβλιοθήκη του ΑΚΤΟ όσο και από βιβλιοπωλεία, αλλά και έγκυρες διαδικτυακές πηγές. Προτού ξεκινήσω τη σχεδίαση της ετικέτας μελέτησα τον ανταγωνισμό της συγκεκριμένης κατηγορίας (Branding & Packaging μπίρας) και προχώρησα στην επιλογή ενός ονόματος. Στη συνέχεια, σχεδίασα το λογότυπο, την εταιρική ταυτότητα της μάρκας και, τέλος, τις συσκευασίες. Στόχος του project είναι να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα, τόσο σε corporate όσο και σε retail επίπεδο. Ο σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας καταφέρνει να συνδυάσει τη δανέζικη ιστορία -με το στέμμα από το εθνόσημο της Δανίας, της δυναστείας του House of Estridsen, που κατείχε τον θρόνο από το 1047 έως το 1412- και την παράδοση στην μπίρα με τη χρήση του χάλκινου μεταλλικού χρώματος που θυμίζει τα παλιά καζάνια ζύμωσης των ζυθοποιείων (δημιουργικό ετικέτας). Το όνομα προέκυψε από τη φανταστική ιστορία του Samuel Andersen (του ιδιοκτήτη), ο οποίος δεν πρόλαβε ποτέ να δει την μπίρα του σε μαζική παραγωγή. Ηταν τόσο ταπεινός, που, ενώ όλοι οι συγγενείς του λέγανε πως η μπίρα είναι εξαιρετική, εκείνος πίστευε πως δεν ήταν ακόμη έτοιμη για το κοινό. Οι γιοι του, ύστερα από τον θάνατο του πατέρα τους, συσκευάσανε την μπίρα και έδωσαν το όνομα «Ηumble» που σημαίνει ταπεινός, προς τιμήν του.
Ο Χρήστος Κόκορης γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα και σπούδασε Οπτική Επικοινωνία στον ΑΚΤΟ. Το 2016 έλαβε το πτυχίο Bachelor of Arts (Honours) Degree in Graphic Design του Middlesex University. Εχει βραβευτεί δύο φορές στους αγώνες νέων σχεδιαστών, που πραγματοποιήθηκαν από το περιοδικό «gr design», υπό την αιγίδα της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδος, στην κατηγορία σπουδαστικής εργασίας και πρώτο βραβείο στην κατηγορία εικονογράφησης. Το 2014 άρχισε να εργάζεται ως art director στη διαφημιστική εταιρεία JWT Athens, ενώ από το 2016 έως τώρα βρίσκεται στη The Newtons Laboratory. Ανάμεσα στους πελάτες που έχει συνεργαστεί είναι οι: Vodafone, Athens International Airport, Unilever, ΑΒ Βασιλόπουλος, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Τράπεζα Πειραιώς, BSH, ΟΠΑΠ, WIND και Aegean.